عيوب ومميزات هيونداى اكسيل

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

Re: عيوب ومميزات هيونداى اكسيل

مشاركة بواسطة زائر » الخميس ديسمبر 01, 2016 9:10 am

عايز عربيه ف حدود 30000 او 33000 اية اللى موجود ف حدود السعر دة

مشاركة بواسطة زائر » السبت ديسمبر 17, 2016 12:03 pm

اكسيل ولا تمبرا ولا سينا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد ديسمبر 18, 2016 9:24 am

ماشي بالعربيه اكسيل 94 لقت سرعتها قلت ولقيت زيت كتير من جنب العمه وعلي الاسبراتير هل مقياس الزيت كان غير محكم

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يناير 16, 2017 1:36 pm

الاكسيل ولا الاونو ولا البرايد العصفورة؟؟ برجاء الرد ضروري

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 13, 2017 9:17 am

التمبرا أفضل طبعا من حيث الثبات على الطريق والمتانه ثم سيينا واخيرا الاكسل

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين فبراير 13, 2017 9:20 am

الاكسل أوسع طبعا من الاونو غير انها ناعمه في مشيها وعفشتها اطري شويه من الاونو لكن ضعيفه ولا تتحمل المطبات والشوارع المكسره قطع الغيار ابتدت تقل من السوق

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة مارس 17, 2017 6:52 pm

لو عايزه عربيه في حدود 33000 مثلا اجيب ايه

مشاركة بواسطة زائر » السبت مارس 18, 2017 5:08 pm

لو سمحت انا شفت عربيه اكسل موديل97 والموتور1500 وبصراحه مش عارف اجبها لانى معرفش الاكسل اوى ممكن حد يفدنى

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مارس 26, 2017 1:03 pm

انا عندي اكسيل 1300،cc جميله جداجدا عرببه ناعمه وفي السفر، مريحه جدا

مشاركة بواسطة زائر » السبت إبريل 01, 2017 11:07 am

انا عندي اكسل لا حلوه ولا وحشه والكرو احسن

مشاركة بواسطة زائر » السبت إبريل 01, 2017 2:34 pm

برجاء الافادة بيشترى عربية تمبرا إيه رأيكم فيها وهل فعلاً قطع غيارها الخارجية مش موجودة وغالية، وشكراً

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء إبريل 05, 2017 1:16 am

مميزات الاكسيل شكل جذاب ** سيارة عائلية و صالونها واسع و الكنبة الورانية ممتازة ** ناعمة و مريحة فى السواقة ** ماتور قوى و جراى طارة باور سلسة فى الحركة ** فيها جميع الكماليات باور / سنتر لوك / 4 زجاج كهربائى / فتح الشنطة و التنك من الداخل طبعا المواصفات دى فى 1500 CC عشان فى 1300 CC بتبقى فاضية ** شنطة كبيرة بتشيل كتير ** اقتصادية جدا فى البنزين قطع غيارها رخيصة و موجودة فى كل مكان بس مش زى زمان ** قليلة الأعطال ** سهلة تشتغل فيها بأيدك ** مرتفعة عن الأرض يعنى لا عالية أوى و لا واطية أوى اما العيوب - الصاج ورق وضعيف بالذات الكبوت بيطبق لوحده متفهمش ازاى - الشاسيه بيشرخ من عند المساعد اللى تحت البطارية و الحل بنركب بار (ماسورة حديد) بتمسك العربية من النحيتين - العفشة كويسة ومش بتبوظ بسرعة بس بتحتاج تربيط كل شوية و ضبط زوايا لو بتمشى فى شوارع مدغدغة - ثباتها جيد لحد ال 100 بس بعد ال 100 مراجيح بذات من ورا و الحل بنحط مساعين ورا غاز على زيت بيزودو ثبات العربية - العزل سيئ بتسمع كل الاصوات الخارجية فى الشارع وده فى كل العربيات القديمة - المرايات مبتتقفلش فبتتكسر واللى ماشى فى الشارع بيخبط فيهم - التكيف سعات بيبقى ممتاز وسعات بيبقى زفت بس لو صلحته عند صنايعى بيفهم هيبقى كويس جدا أنا مبستخدموش و بفتح الشباك من الـآخر الاكسيل عربية محترمة و عملية جدا حلوة لاى حد يبتدى سواقة بيها و طول مأنت بتسوقها بالعقل و بتاخد المطبات و الحفر على الهادى هتشيلك فوق راسها و زيادة لكن هتبهدلها رزع و فحت هتزعلك وده بينطبق على أى عربية طبعا أخيرا اهم حاجة الحالة ثم الحالة ثم الحالة و أى عربية هتشتريها لازم تفحصها كويس فى محطة فحص هيكشفولك عليها و يرفعوها يبصوا عليها من تحت ويقولولك على حالتها

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء إبريل 05, 2017 1:58 am

التمبرا عربية ممتازة فى كل حاجة و تستحمل شوارعنا الجميلة وقطع غيارها غالية شوية بس معمرة و موجودة منها جديد و استيراد و اعادة بيع العربية بطئ و العربية بتسخن بسرعة بس بصراحة الكلام ده مش عن تجربة شخصية أنا سمعته من واحد ياريت موضوع السخونة و قطع الغيار اى حد تانى يرد و يفيدك اكتر فيها شكرا

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء إبريل 05, 2017 2:00 am

الاكسيل عربية حلوة أوى فى فئتها السعرية و حققت نجاح كبير

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مايو 21, 2017 1:48 pm

أيهما أفضل الاكسيل أمم السوذوكى سلوكيات 93

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مايو 21, 2017 4:58 pm

أيهما أفضل الاكسيل أمم السوذوكى سلوكيات 93

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يوليو 11, 2017 3:00 pm

حيرتوني ناس تقول حلوه وناس تقول وحشه وناس تقول ناجحه وناس تقول فاشله بنحتاج راي متخصص قبل ما نشتري

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء يوليو 12, 2017 1:17 am

طيب ..اخواتى انا معايا رينو كليو مو 95 المفروض انى هدخلها فى اكسيل مو 96 وانتو كدة خوفتونى موووووت ..حد يدلنى اعمل اية لان انا شايف الاراء مختلفة ياريت حد متخصص يرد علينا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد أغسطس 20, 2017 1:19 pm

الاكسيل جميلة صالون واسع وناعمة في المطبات وموتور ما تسمعشي ليه حس بس زي أي عربية قديمة لازم تبقي حنين عليها ومتابعها خصوصا شغل الكهربا

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أغسطس 30, 2017 10:30 pm

ابن خالتى كان عنده هيونداى اكسيل و هو بيشكر فيها كتير و لحد دلوقتى ندمان انه باعها و بيقول الاكسيل احلى عربية ركبها بسبب رخص قطع غيارها زى الفيات و تعرف تصلحها بنفسك كان بيحطلها بنزين 80 مبتقولش لأ و مفيش مشوار سفر عملته و زعلت غير انها واسعة مش صغيرة بس بيقولى اهم حاجه حالة العربية اللى هتاخودها عشان هو كان شارى عربيته الاكسيل على الشعرة مش متبهدله و لا متهانة

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة سبتمبر 01, 2017 4:48 pm

الاكسيل افضل سيارة في فئتها

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين سبتمبر 04, 2017 4:25 pm

الأكسيل ولا الاكسنت ؟؟

مشاركة بواسطة زائر » الأحد سبتمبر 10, 2017 12:11 am

الاكسل 96 ولة الدايهاتسو شاريد 93 ؟

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء سبتمبر 12, 2017 2:19 pm

الأكسنت افضل طبعا قطع غيارها رخيصة و منتشرة اكتر من الاكسيل و موديلاتها أحدث من الاكسيل كفاية ان الأكسنت لسه بتتصنع الى الآن و بشوفها شغالة تاكسى كتير ده معناه ان العربية يعتمد عليها بس سعرها اعلى من الاكسيل انا بتكلم عن الشكل اللى لحد سنة 2006 و ماسكة سعر و انا بردو شايف ان الاكسيل عربية حلوة وبترجع ليك فى الاختيار انت حابب تركب ايه لان فى ناس تحب شكل الاكسنت و في لأ و العكس فهو حسب اللى ترتاح و تميل ليه

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء أكتوبر 03, 2017 6:10 pm

افضل سيارة بالترتيب اكسنت ثم اكسيل ثم سوزوكى سويفت ثم كيا برايد سيدان و كلهم عربيات شعبية جميلة جدا

أضف رد جديد