ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟

يقدم الموقع قسم خاص لاستفسارات بخصوص السيارات ومميزات و عيوب السيارات وسيتم الرد عليهم من قبل ادارة الموقع او زوار اخرين وايضا يقدم النصائح بخصوص استفسارات اسعار السيارات

ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟

مشاركة بواسطة زائر » السبت يونيو 15, 2013 5:12 pm

ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟ وهل قطع الغيار متوفرة وأسعارها كويسة ؟

Re: ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟

مشاركة بواسطة زائر » السبت يونيو 22, 2013 5:36 am

أرجو الرد على سؤالى ما هى مميزات وعيوب رينو كليو ؟ وهل قطع الغيار متوفرة وأسعارها كويسة ؟

مشاركة بواسطة زائر » السبت يونيو 22, 2013 8:00 am

عربية كويسة من حيث الكماليات و الثبات على الطريق مقارنة بالسعر.. عيبها الاساسى اعادة البيع تقيلة و الصنايعية مش بتفهم فيها فلو انت من سكان الاقاليم هتتعبك فى الصيانة كمان بتسخن ولازم تاخد بالك من الموضوع ده.. الصاج بتاعها مش كويس ( متنساش برده انك دافع قليل و واخد كماليات كويسة ) لو هتشتريها لازم تبقى حالتها كويسة وتاخد معاك حد فاهم فى الرينو عشان متغلبكش بعد كده.. يعنى لو ملعوب فيها فعلا هتكره العربية وهتبيعها بخسارة.. قطع الغيار فى منها صينى وتركى وفرنساوى.. طقم دبرياج كامل فرنساوى 600 جنية - تركى 450 جنية - صينى 300 جنية

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء أكتوبر 16, 2013 4:55 pm

علي فكرة الراجل ده جاب من الاخر

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 17, 2013 1:45 am

شكراً جزيلاً للرد والإهتمام

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 17, 2013 1:47 am

شكراً جزيلاً للرد والإهتمام

مشاركة بواسطة زائر » السبت أكتوبر 19, 2013 6:16 pm

على فكرة انا كنت بفكر اشترى رينو كيليو وبعدين سألت وافادونى اصحاب الخبرة فى هذا المجال وسمعت عن مشاكل تلك السيارة ورجعت فى كلامى وناوى ان شاء الله اشترى لانوس 1 او 2 موديل 2000

مشاركة بواسطة زائر » السبت أكتوبر 19, 2013 8:31 pm

الرينو سمعتها وحشه فى مصر

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين أكتوبر 21, 2013 12:35 pm

شكرا جزيلاً لإهتمامكم طيب أيه البديل وتكون عربية فى حدود 35000 جنيه

مشاركة بواسطة زائر » الخميس أكتوبر 31, 2013 8:27 am

توكل على اللة وهات هيوانداى اكسيل

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء مايو 14, 2014 10:22 pm

انا عندى رينو عربيه ناعمه وثابته ومفيش احسن منها وفيها power وناعمه على الطريق لكن انا عايش فى الاقليات والعربيه زى الفل والعيب فى قطع غيرها مش متوفره فى بعض المحافظات مثل البحيره وكفر الشيخ لكن قطع الغيار متوفره فى الاسكندريه مثل شارع صلاح الدين والقاهره والصاج حلو لكن الرفارف ضعيفه وسريعه كمان بس للى يعرف يشترى رينو حلو

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء ديسمبر 17, 2014 9:52 pm

انا من بورسعيد ومعايا كليو 2001 من المكنة ال16 صبابا 1400 سى سى والكليو تعد من افض السيارات التى تعاملت معها سحب واداء قطع غيارها متوفرة هنا ورخيصة وجديد منها ومستعمل ولا اجد قيها عيوب ومبفكرش ابيع عشان احكم اذا كان تقيلة فى البيع ولا لا وعامتا انا شاريها من 5 سنين ولسة ماسكة سعر لحد الان وعامتا مفيش عربية ملهاش عيوب بس انا عندى اركب فرنساوى احسن من الصينى

مشاركة بواسطة زائر » الخميس يناير 29, 2015 5:09 pm

عاوزه اعرف مميزاتها وعيوبها انا بفكر اشترى عربيه موديل 1995

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء فبراير 24, 2015 4:49 pm

انا اشتريت رينو كانجو موديل 2000وبضل تسخن والحل درجة الحرارة بتولع لما اطلع آي مشوار صغير

مشاركة بواسطة زائر » الأربعاء فبراير 25, 2015 10:55 pm

لو اشتريتها نضيفه عمرك ماهتبيعها وهي مبتتصلحش غير في صقر قريش او بور سعيد بس وقطع غيارها ارخص من الفيرنا والانوس بس تعرف سككها ف الحرفيين في واحد اسمو المهندس عماد ف الحرفيين اداني ماتور كامل بكل حاجه ب 3750 وركبتو كان 1600 ما في عربيه طلعت عليه :) عربيه فوق الممتازه بس لو بايظه واهملتها هاتربييييك :( بس ممكن تعتملها انها موستنج عادي مش هاتقولك لا

مشاركة بواسطة زائر » الأحد مارس 08, 2015 8:30 am

قدامى عربيه رينو كليو 2004 كسر زيرو مش عامله كيلوهات صاحبها رافعها ومسافر مش عارف اخلص ولا لأ ناس تقول حلوه وناس تقول وحشه نفسي اسمع كلام موزون وعايز اعرف هى كام سي سي

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء مارس 24, 2015 2:24 pm

اخر تعليق لو حضرتك لم تشترى العربية ولسة موجودة ياريت يرد عشان انا بدور على وحدة

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 26, 2015 8:42 am

معايا رينو كليو 2001 ماكينه 1400حالتها حلوة. ممتازه ف الأداء و السحب قطع الغير موجوده في مركز french motors في الرحاب و جسر السويس و الشروق للرينو فقط . ناس ولا كلمه ب شهادة اصحاب العربيات و أنا منهم. انا حرمت اصلح غير ف المركز المتخصص دا

مشاركة بواسطة زائر » الخميس مارس 26, 2015 4:08 pm

طيب انا لو مش معايا غير 45 الف اجيب عربيه ايه , يكون شكلها حلو و امكانيتها كويسه و قطع غيارها متوافره

مشاركة بواسطة زائر » الخميس إبريل 30, 2015 2:28 am

انا معايا عربيه رينو كليو 2004 أقسم بالله من اجمل العربيات اليى ركبتها ما شاء الله بجد عربيه رخيصه وقطع غيرها غاليه شويه بس معمره المهم عند الشراء تكون عربيه سليمه انا من دمنهور البحيره حاجتها قريبه مينى فى اسكندريه فى صلاح الدين كل حاجتها موجوده أنصح بيها بجد على الأقل ركوبه فرنساوى

مشاركة بواسطة زائر » الاثنين يونيو 01, 2015 1:06 pm

معايا رينو كليو 2001 ماكينه 1400حالتها حلوة. ممتازه ف الأداء و السحب قطع الغير موجوده في مركز french motors في الرحاب و جسر السويس و الشروق للرينو فقط . ناس ولا كلمه ب شهادة اصحاب العربيات و أنا منهم. انا حرمت اصلح غير ف المركز المتخصص دا

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة يونيو 05, 2015 12:44 pm

طق السرفس بكام لو سمحتهم رينو كليو 2004

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يونيو 09, 2015 8:03 am

سعرها كام رينو كليو 2004

مشاركة بواسطة زائر » الثلاثاء يونيو 09, 2015 8:04 am

سعرها كام رينو كليو مستعمله حاله جيده 2004

مشاركة بواسطة زائر » الجمعة يونيو 26, 2015 9:22 am

انا معايا رينو 2007 العربيه بجد ممتازة وقطع غيارها مش غاليه ولا حاجه وسحبها شديد وإمكانياتها عاليه وأحسن من الكورى الف مره وياريت اللى مش معاه رينو مش يرد ويكتب تعليقات بالسمع بس لانى ركيب رينو من كذا سنه وبقول انها احسن عربيه ركبتها وعمرها ما بتسخن ولا حاجه زى ما فيه ناس بتقول وصاجها قوى والرفارف الفيبر احسن بكتير لانها لا بتعمل برومه ولا بتتاثر بحاجه

أضف رد جديد